UXaaS
ERP-systeem
APEX

hoe Twinq de race won van de sexy startups

Klant

TwinQ

Industrie

Vastgoed

Type project

UXaaS

Tim

24d geleden

⚙️ Lift kapot? ⚙️ Hier houden de VvE-beheerders alles bij rondom deze melding 💪

Johnny
Esmay

de vraag

marktaandeel winnen

Geef toe, Ferrari’s zijn sexy. Maar weet je nog: 1966, Ford vs. Ferrari, wie wint? Surprise, het is de Ford! Betere motor, beter ontwerp, betere coureur. Aldus Twinq, die keer op keer zichzelf vergeleek met een Ford tijdens salesgesprekken. Veel potentiële klanten raakten verleid door de sexy Ferrari’s, oftewel start-ups met fris ogende interfaces. Jammer voor Twinq, die wist dat ze onder de motorkap veel meer te bieden hadden. Daarom hielpen wij om de klanten - en dus het marktaandeel - te winnen om zo de race tegen de Ferrari’s te winnen.

Johnny

5d geleden

De klantencoaches van Twinq waren er erg blij mee 🤪

Esmay

2d geleden

Jaaaa blije gezichten, daar doen we het voor! 😁

Een groep van 3 glimlachende vrouwen die samenwerken aan een bureau op kantoor

onze aanpak

een dream team ter verbinding

Om klanten te verleiden was het onvermijdelijk om de software ook een sexy look te geven, net zoals bij de concurrentie. Maar om de sterkste te blijven in de race, was het ook hoog tijd om onder de spreekwoordelijke motorkap te kijken. Hiervoor stelden we een dream team op van ontwerpers, ontwikkeling en business om samen op reguliere basis kritisch naar de software te kijken. Zo ontstond een volledig geoptimaliseerd agile proces waarin we de software uit alle perspectieven konden analyseren, redesignen en valideren.

uitgelichte feature

supersimpele navigatie van workflows

Een VvE-beheerder is verantwoordelijk voor diverse processen, zoals het verwerken van facturen, afhandelen van storingen of het organiseren van vergaderingen. Al deze verschillende processen vereisen verschillende workflows, best ingewikkeld. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat deze overzichtelijk in de software te navigeren zijn. Met bijvoorbeeld statuslabels en (primaire) knoppen maken we het het kristalhelder voor de beheerders hoe het ervoor staat en wat er van hen verwacht wordt.

dit wil ik ook hebben
☝️

het resultaat

relevante functionaliteiten én een sexy ontwerp

Uiteindelijk was daar een strak, eigentijds redesign dat ook nog eens gebruiksvriendelijk was. Een Ford met Ferrari-looks, zou je kunnen zeggen. Doordat het proces zoveel efficiënter ging, was er daarnaast nog ruimte voor meer: denk aan een geïntegreerde e-mailclient en een beheersysteem* voor documenten. Dit waren beide langverwachte en hoognodige functionaliteiten voor de klant. Door direct in te spelen op deze behoefte, zagen potentiële klanten gelukkig nu wel in hoeveel beter Twinq is dan de concurrentie. Het verleiden was gelukt, maar was de race ook gewonnen?


*Volledig AVG-proof en best wel fancy, zie hieronder 👇

uitgelichte feature

geïntegreerd
documenten­beheer

Documenten zijn voor veel VvE-zaken een integraal onderdeel. Denk bijvoorbeeld aan agenda’s en notulen, maar zeker ook officiële documenten als offertes en facturen. Voorheen verdwenen deze op één stapel. Maar omdat het redesign rekening houdt met aparte processen, leek het ons een beter plan om documenten hier ook in te integreren. Zo vind je bijvoorbeeld bij een reparatieverzoek direct de betreffende factuur, die met 1 klik is te zien, te downloaden of te printen. Beter, toch?

dit wil ik ook hebben
☝️

de impact

meer klanten en marktaandeel

Yes! Door de verhoogde conversie kreeg sales een enorme boost. Net als de concurrentie kon Twinq zijn klanten namelijk ook verleiden met een sexy interface. Belangrijk verschil is dat gebruikers verleid werden naar een goudmijn aan functionaliteiten die ze écht nodig hebben - iets wat de concurrentie niet kan zeggen. Vanzelf veroverde Twinq hiermee een enorm marktaandeel en was het duidelijk: de sexy Ford had gewonnen van de Ferrari.

door goede UX kreeg Twinq

less or more

 markaandeel

Wil jij dit ook, neem dan contact op

neem contact op
👀