Klant
TwinQ
Industrie
Vastgoed
Type project
UXaaS
de vraag
Geef toe, Ferrari’s zijn sexy. Maar weet je nog: 1966, Ford vs. Ferrari, wie wint? Surprise, het is de Ford! Betere motor, beter ontwerp, betere coureur. Aldus Twinq, die keer op keer zichzelf vergeleek met een Ford tijdens salesgesprekken. Veel potentiële klanten raakten verleid door de sexy Ferrari’s, oftewel start-ups met fris ogende interfaces. Jammer voor Twinq, die wist dat ze onder de motorkap veel meer te bieden hadden. Daarom hielpen wij om de klanten - en dus het marktaandeel - te winnen om zo de race tegen de Ferrari’s te winnen.
onze aanpak
Om klanten te verleiden was het onvermijdelijk om de software ook een sexy look te geven, net zoals bij de concurrentie. Maar om de sterkste te blijven in de race, was het ook hoog tijd om onder de spreekwoordelijke motorkap te kijken. Hiervoor stelden we een dream team op van ontwerpers, ontwikkeling en business om samen op reguliere basis kritisch naar de software te kijken. Zo ontstond een volledig geoptimaliseerd agile proces waarin we de software uit alle perspectieven konden analyseren, redesignen en valideren.
uitgelichte feature
Een VvE-beheerder is verantwoordelijk voor diverse processen, zoals het verwerken van facturen, afhandelen van storingen of het organiseren van vergaderingen. Al deze verschillende processen vereisen verschillende workflows, best ingewikkeld. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat deze overzichtelijk in de software te navigeren zijn. Met bijvoorbeeld statuslabels en (primaire) knoppen maken we het het kristalhelder voor de beheerders hoe het ervoor staat en wat er van hen verwacht wordt.
het resultaat
Uiteindelijk was daar een strak, eigentijds redesign dat ook nog eens gebruiksvriendelijk was. Een Ford met Ferrari-looks, zou je kunnen zeggen. Doordat het proces zoveel efficiënter ging, was er daarnaast nog ruimte voor meer: denk aan een geïntegreerde e-mailclient en een beheersysteem* voor documenten. Dit waren beide langverwachte en hoognodige functionaliteiten voor de klant. Door direct in te spelen op deze behoefte, zagen potentiële klanten gelukkig nu wel in hoeveel beter Twinq is dan de concurrentie. Het verleiden was gelukt, maar was de race ook gewonnen?
*Volledig AVG-proof en best wel fancy, zie hieronder 👇
uitgelichte feature
Documenten zijn voor veel VvE-zaken een integraal onderdeel. Denk bijvoorbeeld aan agenda’s en notulen, maar zeker ook officiële documenten als offertes en facturen. Voorheen verdwenen deze op één stapel. Maar omdat het redesign rekening houdt met aparte processen, leek het ons een beter plan om documenten hier ook in te integreren. Zo vind je bijvoorbeeld bij een reparatieverzoek direct de betreffende factuur, die met 1 klik is te zien, te downloaden of te printen. Beter, toch?
de impact
Yes! Door de verhoogde conversie kreeg sales een enorme boost. Net als de concurrentie kon Twinq zijn klanten namelijk ook verleiden met een sexy interface. Belangrijk verschil is dat gebruikers verleid werden naar een goudmijn aan functionaliteiten die ze écht nodig hebben - iets wat de concurrentie niet kan zeggen. Vanzelf veroverde Twinq hiermee een enorm marktaandeel en was het duidelijk: de sexy Ford had gewonnen van de Ferrari.